Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

Hestevelfærdsshoppen er en afdeling under Brugshundeshoppen.

Virksomhedens juridiske navn: Brugshundeshoppen.dk I/S
CVR-nr.: 42244880
Adresse: Søgårdsvej 4, DK-4621 Gadstrup
E-mail: kontakt@brugshundeshoppen.dk
Telefon: +45 20 41 45 51 / +45 40 11 27 25

Betaling

Vi modtager Dankort, Visakort, Mastercard og MobilePay.

I vores fysiske butik modtager vi dog kun Mobilepay.

Vi tager ikke kortgebyr.

Ved betaling med bankoverførsel skal du påregne nogle dages ekspeditionstid fra bankerne.

Konto nummer: 5148-1035825 (Jyske Bank)

IBAN: DK2851480001035825

BIC/SWIFT: JYBADKKK

Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.

Alle opgivne priser er i danske kroner (DKK).

Alle priser er inklusiv 25 % moms.

Fragt & Levering

Vi leverer med:

DAO

Afhentning af varer købt via Hestevelfærdsshoppen kan ske efter aftale. 

Hvis der indgås aftale om at varer ligges i pakkeskur, så er det alene købers ansvar.

Normal leveringstid er 2-4 hverdage fra ordren er bekræftet (alt efter fragttype).

I ferieperioder kan leveringstiden være længere (ca. 1 - 4 hverdage ekstra).

Varer, som er på lager afsendes så vidt muligt samme dag.

En medarbejder fra Hestevelfærdsshoppen vil kontakte dig indenfor 24 timer, hvis den bestilte vare er er udsolgt og med en forventet leveringstid for den udsolgte vare.

Visse varer skal bestilles hos leverandør, hvorfor der må påregnes ekstra ekspeditionstid. Dette vil fremgå af teksten under den aktuelle vare.

Hestevelfærdsshoppen tager forbehold for varer, der fra leverandørens side er udsolgt eller udgået. Ligeledes tages der forbehold for fejloptælling af lagerbeholdningen således, at der må påregnes ekstra leveringstid.

Leveringen af pakken sker ved fortovskanten, dvs. ingen op eller nedbæring. Skriv venligst hvor pakken må stilles da du ellers selv skal hente den på en fragtcentral eller betale for at få den leveret igen.

Dine varer bliver afsendt i en "genbrugs"-papkasse og kan opleves som værende grim/slidt og bærer præg af genbrug. For at spare på "miljøet" og på leveringsomkostninger, sorterer vi grundigt blandt de papkasser vi selv henter hos lokale butikker eller selv modtager, og tager dem fra vi kan bruge. Vi pakker altid varerne forsvarligt og omhyggeligt ind for at minimere risiko for beskadigelser.

Hestevelfærdsshoppen sender også til udlandet, dog mest til Norge og Sverige. Disse forsendelser sendes primært med PostNord eller Bring.
Ved alle bestillinger til udlandet pålægges et overførsels-gebyr på 50,- Dkr. og forsendelses-prisen bliver rettet til så den passer. Alle ordrer fra udlandet skal først godkendes af Brugshundeshoppen inden betalingsoverførelse. OBS: TIL NORGE SENDES EXCL. DANSK MOMS.

Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Varer, som er taget hjem på bestilling, kan ikke fortrydes eller returneres. Vi vil gerne bistå med at få varen(erne) solgt for dig.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del.

Drejer det sig om en aftale om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager den første vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til kontakt@brugshundeshoppen.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder hele (eller en del af) dit køb samt vi opkræver 50kr i administationsgebyr, hvis ikke der er indgået en forudgående aftale omkring returneringen.

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Disse aftaler kan ikke fortrydes:

  • Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
  • Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt.
  • Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

 

Varen sendes til:
Hestevelfærdsshoppen
Søgårdsvej 4
4621 Gadstrup

 

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.

Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

 

Varen sendes til:
Hestevelfærdsshoppen
Søgårdsvej 4
4621 Gadstrup

 

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.

Vi modtager ikke pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os: Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Hestevelfærdsshoppen og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige på www.Hestevelfærdsshoppen.dk er Jesper Jensen.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.

Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen.

Du kan skrive til os på: kontakt@brugshundeshoppen.dk.

 

Yderligere informationer omkring vores persondatapolitik finder du her.

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte kontakt@brugshundeshoppen.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

 

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk

 

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her: http://ec.europa.eu/odr

Standardfortrydelsesformular

Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende.

Hent fortrydelsesformular

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret den 25.03.2021